Leveransinformation

Leveransinformation


Alla paket skickas inom EU, INGEN MOMS!


Fraktkostnad

Den totala kostnaden för din leverans beräknas beroende på ditt val av leveransmetod, antal produkter och vart du bor.

 

Var vänlig notera att leveranspriset aldrig ingår I produktpriset, det tillkommer till varje order. Har du en värdekupong med fri frakt, då kommer detta också att visas i din kundvagn när du är färdig med din order.

 

Du kan hålla koll på din leveranskostnad och leveranstid via “Est. Leveranstid och Kostnad” i din kundkorg.  

 

Leveranstid

Du kan välja mellan två olika leveranssätt “Standard” eller “Express” när du är färdig med din order. Du kommer att bli informerad om kostnad och leveransstid när din order är färdig. Vi garanterar snabbast möjlig leverans.

 

Vi använder oss av DHL, EMS, TNT, UPS, POSTNL och Fedex för leveranser.

 

Standardfrakt

Vår Standardfrakt-tjänst tillhandahålls i en samverkan med Nederländska posten och det är gratis för våra kunder. Den uppskattade leveranstiden är ungefär 2 veckor efter du har lagt en beställning till vår webbutik. Alla beställningar ska levereras först från Kina till Nederländerna. Vi har en sorteringscentral i Amsterdam där alla paketen hanteras och vidarebefordras till varje land. Det kommer att ta upp till 9 arbetsdagar för Standardfrakt avv levereras, efter hantering i Nederländerna.

 

Svenska tullregler och MOMS

I och med att svenska tullregler har ändrats har Vogeni sett till att skapa ett företag och därmet även gjort att alla våra paket från Kina och Vietnam kommer till våra centralager som finns i Frankrike och Estland. Detta innebär även att de kunder som väljer snabb leverans kommer att få sina paket skickade direkt från Frankrike med DHL.

 

VI vill också förtydliga för våra kunder att alla våra paket är betalade sedan innan vad gäller skatt och moms I och med att allt sker inom EU. Skulle det vara så att någon utav våra kunder olyckligtvis blir fakturerade skatt eller moms kommer vi på Vogeni att fullt ut så för dessa kostnader. Det enda du behöver göra är att bifogade fakturna och skicka den till [email protected] så tar vi hand om det ärendet.

 

Vi på Vogeni har stått till tjänst I Sverige under manga år nu och strävar efter att fortsätta göra så. Vi gör alltid vårt bästa för att förse våra kunder med den bästa kundtjänsten och fördelaktiga priser på våra varor.

 

Undantag

Maskotdräkter är ett undantag på listan av produkter vi betalar all moms/skatt på. Alla våra produkter skickas från Europa, men maskotdräkter kan bara skickas från Kina, därför kan Vogeni inte stå för moms/skatt i dessa fall. Trots detta så har våra maskotdräkter I Sverige tagits emot med stora armar och är väldigt populära bland företag idag. Vi hoppas vi kan fortsätta förse våra kunder med produkter som erbjuder värde.

 

 

1. Please rewrite some part of that yellow area content, please explain since middle of March we have a company in EU since the Sweden Custom Policy has been changed and all of our standard shipping parcels were sent from our warehouse at Estonia since middle of  March 2018 and regarding to fast shipping, we are now sending to you by French DHL from our warehouse in Paris France.

2. So right now, all of our parcels were paid taxes in EU warehouse and if it is in just a case or  by any chance, our customer was charged VAT or any fee by Swedish custom, just sent email to [email protected] and attach the invoice picture to us, we will refund you the money to offset 50% of the VAT. Vogeni has been serve Swedish people for many years,we are doing our best to provide our customers the best products with affordable price and we also won a lot of good reputations from our customers.

 

 

 

Det första steget i beställningsprocessen kommer att ta cirka 1-3 arbetsdagar efter beställningen har placerats i vår webbutik. Vi hanterar alla beställningar manuellt, packar kläderna noggrant och skickar dem via Nederländerna Posten. När paketet har skickats, kommer kunderna att få ett automatiskt e-postmeddelande med spårnings-ID och webbadress där man kan följa paketet https://www.17track.net/sv.  Status av paketet kan kontrolleras på internet via länken med spårnings-ID. Det kan ta upp till 2 vardagar för paketstatus ses på nätet efter att det har skickats.

 

 

 

Om du har beställt flera artiklar och totalvikten är över 2kg, kommer ordern automatiskt delas upp i mindre paket i 2kg i vikt. I det fallet paketen kommer att ges individuellt spårning ID. Paketen kommer att lämna samtidigt och de skulle komma på samma gång. Kom ihåg att alla skiften hanteras manuellt vid sorteringscentralen i Amsterdam och därför kan små skillnader uppstå mellan skiftena.

 

 

 

Om du köper aftonklänningar från vår hemsida, vänligen kontrollera leveranstiderna. Några av klänningarna vi håller inte på lager och dem beställs separat från tillverkaren. Du bör kunna se realtids lager på vår webbshop. Om du har bråttom att få din beställning, råder vi dig att välja snabbare leverans-metoden med Expedited Shipping.

 

I fallet av du har gett oss datum av händelsen och det är inom 2 veckor från beställning och du har valt standardfraktsätt, kommer vi att skriva ett mail för att be dig att ändra till snabbare leverans. Annars vi kan inte garantera paketet kommer fram i tid till dig och kan därför inte hållas ansvariga för sådana fall. I det här fallet om vi inte får något svar från dig inom 2 arbetsdagar kommer vi att återbetala dig automatiskt.

 

Vi gör alltid vårt bästa för att hålla våra kunder nöjda. Tveka inte att kontakta oss vid eventuella öppna frågor.

 

Anmärkning

Vänligen använd den mejladress som du använde för att placera beställningen, så att vi enkelt kan kontakta dig eller påminna dig om att hämta paketet. Netherlands Post erbjuder kostnadsfri frakt och gör två gratis försök att leverera paketet, och efter det behöver du kontakta ditt lokala postkontor. Om paketet inte hämtas kommer det att skickas tillbaka till avsändaren.

 

Vi erbjuder gratis frakt, och om mottagaren glömmer bort att ta emot paketet och det skickas tillbaka till mottagaren kommer vi enbart att betala tillbaka 50 % av den totala kostnaden för beställningen. Detta beror på att återsändning av paket kostar mycket och vi kommer att drabbas ekonomiskt av fraktkostnaden. Vi ber dig därför att vara uppmärksam när du beställt en leverans.