Leveransinformation

Fraktkostnad

Den totala kostnaden för din leverans beräknas beroende på ditt val av leveransmetod, antal produkter och vart du bor.

Var vänlig notera att leveranspriset aldrig ingår I produktpriset, det tillkommer till varje order. Har du en värdekupong med fri frakt, då kommer detta också att visas i din kundvagn när du är färdig med din order. 

Du kan hålla koll på din leveranskostnad och leveranstid via “Est. Leveranstid och Kostnad” i din kundkorg.  

Leveranstid

Du kan välja mellan två olika leveranssätt “Standard” eller “Express” när du är färdig med din order. Du kommer att bli informerad om kostnad och leveransstid när din order är färdig. Vi garanterar snabbast möjlig leverans. 

Vi använder oss av DHL, EMS, TNT, UPS, POSTNL och Fedex för leveranser.

Standard Shipping 

Vår Standard Shipping-tjänsten tillhandahålls i en samverkan med Nederländerna Posten och det är gratis för våra kunder. Den uppskattade leveranstiden är ungefär 2 veckor efter du har lagt en beställning till vår webbutik. Alla beställningar ska levereras först från Kina till Nederländerna. Vi har en sorteringscentral i Amsterdam var alla paketen hanteras och vidarebefordras till varje land. Det kommer att ta upp till 9 arbetsdagar för Standard frakt levereras efter hantering i Nederländerna.

 

Det första steget i beställningsprocessen kommer att ta cirka 1-3 arbetsdagar efter beställningen har placerats i vår webbutik. Vi hanterar alla beställningar manuellt, packar kläderna noggrant och skickar dem via Nederländerna Posten. När paketet har skickats, kunderna kommer att få ett automatiskt e-postmeddelande med spårnings-ID och webbadress där man kan följa paketet http://www.postnl.post/.  Status av paketet kan kontrolleras på internet via länken med spårnings-ID. Det kan ta upp till 2 vardagar för paketstatus ses på nätet efter att det har skickats.

 

Om du har beställt flera artiklar och totalvikten är över 2kg, kommer ordern automatiskt delas upp i mindre paket i 2kg i vikt. I det fallet paketen kommer att ges individuellt spårning ID. Paketen kommer att lämna samtidigt och de skulle komma på samma gång. Kom ihåg att alla skiften hanteras manuellt vid sorteringscentralen i Amsterdam och därför små skillnader mellan skiftena levereras till dig kan finns.

 

Om du köper aftonklänningar från vår hemsida, vänligen kontrollera leveranstiderna. Några av klänningarna vi håller inte på lager och dem beställs separat från tillverkaren. Du bör kunna se realtids lager på vår webbshop. Om du har bråttom att få din beställning, råder vi dig att välja snabbare leverans-metoden med Expedited Shipping.

I fallet av du har gett oss datum av händelsen och det är inom 2 veckor från beställning och du har valt standardfraktsätt, kommer vi att skriva ett mail för att be dig att ändra till snabbare leverans. Annars vi kan inte garantera paketet kommer fram i tid till dig och kan därför inte hållas ansvariga för sådana fall. I det här fallet om vi inte får något svar från dig inom 2 arbetsdagar kommer vi att återbetala dig automatiskt.

Vi gör alltid vårt bästa för att hålla våra kunder nöjda. Tveka inte att kontakta oss vid eventuella öppna frågor.

 

 

Anmärkning

Vänligen använd den mejladress som du använde för att placera beställningen, så att vi enkelt kan kontakta dig eller påminna dig om att hämta paketet. Netherlands Post erbjuder kostnadsfri frakt och gör två gratis försök att leverera paketet, och efter det behöver du kontakta ditt lokala postkontor. Om paketet inte hämtas kommer det att skickas tillbaka till avsändaren.

 

Vi erbjuder gratis frakt, och om mottagaren glömmer bort att ta emot paketet och det skickas tillbaka till mottagaren kommer vi enbart att betala tillbaka 50 % av den totala kostnaden för beställningen. Detta beror på att återsändning av paket kostar mycket och vi kommer att drabbas ekonomiskt av fraktkostnaden. Vi ber dig därför att vara uppmärksam när du beställt en leverans.